Przejdź do treści

Młode głowy

W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w projekcie badawczym pt. MŁODE GŁOWY. OCENA POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI I SPRAWCZOŚCI MŁODZIEŻY W POLSCE. Był on zorganizowany przez Fundację UNAWEZA założoną przez Martynę Wojciechowską we współpracy z Fundacją Dbam o Mój Zasięg, prowadzącą od lat badania naukowe wśród uczniów polskich szkół.

Jego celem było zbadanie, jaka jest ogólna kondycja psychiczna młodzieży, co tak naprawdę na nią wpływa oraz jak uczniowie w Polsce radzą sobie ze stresem i płynącą ze świata zewnętrznego presją.

Kontynuacją tego projektu był realizowany w roku szkolnym 2023/2024 ogólnopolski program profilaktyczny GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW, który ma na celu wsparcie dzieci i młodzieży w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego oraz higieny cyfrowej i bezpieczeństwa w sieci.

Raz w miesiącu uczniowie naszej szkoły brali udział w zajęciach dotyczących:

  • Granic psychologicznych.
  • Komunikowania potrzeby wsparcia.
  • Ja i moja relacja ze światem online.
  • Ja i moje bezpieczeństwo w świecie offline i online.
  • Ja i krytyczne myślenie.
  • Aktywność fizyczna, dlaczego mózg potrzebuje ciała?

Zapraszamy na webinar z Tomaszem Bilickim pt. Zdrowie psychiczne
dzieci i młodzieży – jak być dobrym rodzicem? Jaki link podawajcie
dalej? Ano właśnie taki: https://fundacjadbamomojzasieg.clickmeeting.com/zdrowie-psychiczne-dzieci-i-mlodziezy-jak-byc-dobrym-rodzicem-gdanski-kod-rodzicielski

Zobaczcie ten scenariusz: 

  1. Dobry a nie idealny rodzic
  2. Zgoda na słabości
  3. Akceptacja bezradności
  4. Przepraszanie
  5. Okazywanie trudnych emocji
  6. Dawanie przykładu
  7. Sięganie po pomoc, relacje ze szkołą
  8. Radzenie sobie ze złością
  9. Niezgoda na przemoc
  10. Równowaga cyfrowa
  11. Uważność na dziecko
  12. Rezygnacja z wypominania i etykietyzowania
  13. Akceptacja trudnych emocji
  14. Pozwalanie na samodzielność i konsekwencje
  15. Rezygnacja z kar związanych z zainteresowaniami i relacjami
  16. Branie udziału w życiu online i offline dziecka
  17. Media społecznościowe
  18. Gry komputerowe
  19. Influencerzy
  20. POTĘGA ŚWIATA OFFLINE
  21. Czy jestem dobrym rodzicem? – rachunek sumienia

Bio:
Tomasz Bilicki – pedagog, psychoterapeuta (1. stopień referencyjny),
psychotraumatolog, interwent kryzysowy oraz nauczyciel. Ukończył studia
podyplomowe

m.in
. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i
psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański) oraz kilkaset godzin szkoleń w
zakresie wsparcia i terapii. Absolwent amerykańskiego programu
szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji
kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na
Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Pracuje

m.in
. w punkcie interwencji kryzysowej, ośrodku opieki
psychologiczno-psychoterapeutycznej (1. stopień referencyjny), telefonie
zaufania dla dzieci i młodzieży.


Skip to content